برگزاری دوره آموزشی نحوه تکمیل شناسنامه فنی و ملکی رشته معماری

دوره آموزشی نحوه تکمیل شناسنامه فنی و ملکی رشته معماری

دوره آموزشی نحوه تکمیل شناسنامه فنی و ملکی رشته معماری

به گزارش کلیدواژه و به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ثبت نام آموزش حضوری تخصصی تحت عنواننحوه تکمیل شناسنامه فنی و ملکی رشته معماری به مدت ۴ ساعت از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در تاریخ های ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ توسط مهندس کاظم والانژاد و روح اله زندی ارائه می گردد.

مکان برگزاری:

سالن سازمان تبلیغات اسلامی واقع در بلوار جمهوری نبش کوچه

ثبت نام در دوره:

از طریق سامانه نماسان- بخش خدمات آموزشی –سیمنارها

ضرورت و اهداف دوره:

با توجه به اشکالات عدیده در نحوه تکمیل شناسنامه فنی و ملکی و عدت های متعدد توسط سازمان به نظر می رسد مهندسین ناظر نیاز به تویجه در زمینه نحوه تکمیل به صورت الکترونیکی دارند

سرفصل ها:                   

اهمیت شناسنامه در مقررات ملی ساختمان

نحوه تکمیل الکترونیکی شناسنامه فنی و ملکی

شناسنامه فنی و ملکی ساختمان:

شناسنامه فنی وملکی ساختمان بعنوان سنـدی معتبر ،حاوی اطلاعات ثبتی وملکی، اطلاعات فنی ساختمان و اطلاعات اشخاص حقیقی وحقوقی، مسئول طراحی ونظارت که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهـر صادر وبه مالک ساختمان ارائه می گردد.

مراحل اخذ شناسنامه فنی و ملکی که در این راستا اجرا می گردد از قبیل بندهای زیر میباشد:

* تحویل دفترچه اطلاعات و پیش نویس شناسنامه فنی و ملکی تکمیل شده.

* انجام مراحل حسابداری و مالی.

* بازدید از ساختمان به منظور ارزیابی ساختمان از نظارت مهندس ناظر و کیفیت اجرا.

* تهیه، تنظیم و تحویل شناسنامه فنی و ملکی به مالک یا نماینده قانونی وی می باشد هر کدام شرح وظایفی دارد که متصدی هر بخش موظف به انجام آن می باشد. کنترل مراحل تهیه شناسنامه فنی و ملکی یکی از وظایف مهم مسئول این واحد می باشد که باید بطور مستمر ادامه داشته باشد و هنگام مواجه با موارد خاص و فنی ارائه راهکار و تطبیق آن با ضوابط و مراحل صدور از وطایف مسئول مربوطه می باشد.

-گفتنی است که زمانیکه نقشه های چهارگانه در کمسیسونها تایید گردید وارد سیستم امور قراردادها میگردد امورقراردادها بعد از تکمیل مدارک( اعم از چک لیستها ،فرم تسویه حساب ، فیشهای واریزی ، فرم اشخاص حقیقی و حقوقی و…) به واحد صدور شناسنامه فنی وملکی جهت تشکیل پرونده و صدور دفترچه اطلاعات تحویل داده میشود متصدی صدور دفترچه بعداز وارد کردن اطلاعات ثبتی ملک وتایید کارشناس واحد صدور شروع به اسکن وثبت مدارک در اتوماسیون اداری مینماید وبعد ازآن دفترچه اطلاعات را با توضیحات جامع و کامل تحویل مالک یا وکیل قانونی آن میدهند.

داوطلبان آزمون نظام مهندسی برای تسلط بیشتر می توانند از منابع زیر استفاده نمایند:

کلید واژه های ازمون نظام مهندسی (همه رشته ها)

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی

آزمون آنلاین مباحث و کتب

فیلم آموزشی مباحث

نمونه سوالات مباحث

دیدگاهتان را بنویسید